افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان درمهرماه به صورت علی الحساب پرداخت می شود

بابک افقهی، معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:

🔹 آنچه که در پیشنهاد دولت تحت عنوان لایحه به مجلس مطرح شده است همان است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعلام فرمودند؛ به این معنا که برای کارکنان دولت مبلغ یک میلیون تومان و برای بازنشستگان عزیز ۹۰۰ هزار تومان افزایش حقوق درنظر گرفته شده که به این مبلغ، ۱۰۰ درصد حق عائله مندی و ۵۰ درصد حق اولاد افزوده می شود.

🔹 البته توافقی که ما با کمیسیون برنامه بودجه مجلس کرده ایم یک افزایش مجددی برای بازنشستگان پیش بینی شده است که در صورت تصویب نهایی این موضوع در مجلس، ۵ درصد دیگر به حقوق بازنشستگان عزیز افزوده خواهد شد.

🔹 پیش بینی دولت این است که برای اجرای این طرح، چیزی حدود ۵۴ تا ۵۷ هزار میلیاد تومان نیاز است که منابع آن از محل صرفه جویی در هزینه های جاری دولت و پیش بینی درآمدهایی که در ماه های آتی صورت گرفته اتفاق خواهد افتاد منتها شاید بعضی از دوستان بعضاً از بی اطلاعی ذهن جامعه را نگران کردند که این طرح بار تورمی داشته باشد.

🔹 به دلیل اینکه چاپ پول یا افزایش پایه پولی در این تأمین اعتبار برای ترمیم حقوق ها اتفاق نمی افتد و از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدهایی که ناشی از فروش فرآورده و تبدیل منابع آن به ریال است، لذا معتقد هستیم که این طرح بار تورمی برای جامعه نخواهد داشت و امیدواریم که این ترمیم حقوق باعث مقداری بهبود در افزایش قدرت خرید مردم شود.

🔹 افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلاً در مهرماه به صورت علی الحساب پرداخت و مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *