دفاع از تراکنش های بانکی

ممکن است جزو اشخاصی باشید که برای تراکنش های بانکی به سازمان امور مالیاتی احضار شده اید و یا شاید احضار بشوید. طبیعی است که باید بتوانید توجیه کافی و صحیحی برای تراکنش های بانکی خود داشته باشید اما واقعیت این است که قانع کردن اداره امورمالیاتی به عنوان کار ساده ای نیست.

برای اینکه بتوانیم پرونده مالیاتی خود را به سلامت از اداره مالیاتی عبور دهید، باید ضمن آگاهی و تسلط کافی به قوانین و ضوابط مالیاتی در این خصوص از جمله بخشنامه مورخ 1399/1/31 در خصوص نحوه رسیدگی به تراکنش های بانکی ،تجربه کافی در این زمینه نیز داشته باشید.بدیهی است که چنین فرضی برای یک فرد هاد امکان پذیر نبوده و بهترین راه برای این کار ،مراجعه به یک مشاور مالیاتی توانمند است.

شاید مشاور هم به تنهایی نتواند این کار را انجام دهد چرا که واریزی ها به حساب شخص شما بوده و لازمه تنظیم لایحه از ناحیه مشاور، ارائه توضیح لازم در خصوص تراکنش ها از جمله واریزی ها بوده است.

کار سخت حتی برای مشاور، تراکنش های واریزی به حساب بانکی متصل به کارتخوان خواهد بود، البته واریزی از طریق کارتخوان و نه واریزی های نقدی و یا انتقالی و … به این نوع حساب ها، چرا که برای این واریزی ها میتوان دلایلی پیدا کرد.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *