فرم هاي مرور اطلاعات در سپیدار

1-   فرم هاي مرور

مدل عمومي فرمهاي مرور به شكل زير است :

اين فرم ها از هشت قسمت تشكيل ميشوند :

1-1-            نوار ابزار بالاي فرم

1-2-            محدوده گزارش

1-3-            صفحه هاي اطلاعات

1-4-            نوار گروهبندي

1-5-            نوار فيلتر و جستجو

1-6-            ريز اطلاعات

1-7-            نوار سر جمع

1-8-            نوار ابزار پايين فرم

1-1-          نوار ابزار بالاي فرم

هر عملياتي كه روي قسمت اقلام نمايش داده شده قابل انجام باشد در اين قسمت با يك كليد مشخص شده است و روي هر قلمي در قسمت ريز اطلاعات قرار داشته باشد ، باز زدن اين كليد ها ، عمليات مورد نظر انجام ميشود.

كليدهايي كه در اين قسمت نمايش داده ميشوند عبارتند از :

افزودن شرط : با انتخاب اين گزينه ، موردي كه روي آن هستيد به عنوان شرط به اطلاعات نمايش داده شده در بقيه صفحه ها اضافه ميشود و در ديگر صفحه ها اطلاعاتي نمايش داده ميشوند كه با اين مورد مرتبط باشند .

حذف شرط : شرط اعمال شده روي مورد انتخاب شده را حذف ميكند .

حذف همه شرط ها : شرط اعمال شده روي همه موارد انتخاب شده را حذف ميكند

مشاهده : موردي كه روي آن هستيد را باز ميكند يا جزئيات آن را مشاهده كنيد .

بازخواني : با زدن اين كليد بدون نياز به بستن فرم ، اطلاعات نمايش داده شده بر اساس آخرين اطلاعات وارد شده در سيستم به روز ميشود.

1-2-          محدوده گزارش

اطلاعات وارد شده در اين قسمت ، محدوده اي كه اطلاعات براي موارد در همه صفحه ها نمايش داده ميشوند را مشخص ميكند . مثلا با ورود اطلاعات تاریخ و زدن رفرش اطلاعات همه صفحه ها در محدوده انتخاب شده نمايش داده ميشوند .

در اين قسمت بصورت پيش فرض تاريخ ابتدا و انتهاي سال مالي جاري نمايش داده ميشود و در صورت نياز ميتوانيد محدوده مورد نظر را تغيير دهيد .

1-3-          صفحه هاي اطلاعات

با توجه به اينكه كداميك از فرم هاي مرور اطلاعات را باز كرده باشيد ، اطلاعات مربوطه در صفحه هاي مختلفي نمايش داده ميشوند .

1-4-          نوار گروهبندي

با انتخاب هر يك از ستون هاي قسمت ريز اطلاعات در هر صفحه و كشيدن آن به اين قسمت ، كل اطلاعات نمايش داده شده در آن صفحه بر اساس اين گزينه ، گروهبندي ميشود . (براي اطلاعات بيشتر به راهنماي عمومي فرم ها مراجعه كنيد )

1-5-          نوار جستجو و فيلتر

چنانچه نياز داشته باشد كه از بين اطلاعات نمايش داده شده در يك صفحه ، گزينه خاصي را انتخاب كرده و ببينيد ، براي پيدا كردن آن ميتوانيد از اين نوار استفاده كنيد . (براي اطلاعات بيشتر به راهنماي عمومي فرم ها مراجعه كنيد)

1-6-          ريز اطلاعات

در اين قسمت ، ريز اطلاعات مربوط به هر صفحه نمايش داده ميشود .

در ابتدا در همه صفحه ها ، همه اطلاعات آن صفحه نمايش داده ميشود ولي با Double Click روي هر يك از اقلام نمايش داده شده در يك صفحه ، آن مورد انتخاب شده و اطلاعات مربوط به آن در همه صفحه ها فيلتر ميشود و در صفحه هاي ديگر فقط اطلاعاتي نمايش داده ميشود كه با مورد انتخاب شده در ارتباط باشد .

هر صفحه اي كه در آن فيلتري (شرطي) انجام شده باشد با علامت فیلتر  مشخص ميشود . همچنين رنگ موردي در آن صفحه كه براي فيلتر (شرط) انتخاب شده است به رنگ زرد درمي‌آيد .

در اين قسمت با استفاده از گزينه “مشاهده …” ميتوانيد موردي كه روي آن قرار داريد را باز كرده و آن را مشاهده و يا در صورت لزوم ويرايش كنيد .

در نظر داشته باشيد كه اطلاعات را فيلتر كرده باشيد ، فيلترهاي انجام شده و نحوه و ترتيب رسيدن به اطلاعاتي كه نمايش داده ميشود در نوارد پايين صفحه نمايش داده ميشود .

1-7-          نوار سرجمع

در اين قسمت ، سرجمع اطلاعات نمايش داده شده در ستون هاي هر صفحه نمايش داده ميشود . (براي اطلاعات بيشتر به راهنماي عمومي فرم ها مراجعه كنيد )

1-8-          نوار ابزار پايين فرم

با استفاده از گزينه هاي مختلف اين قسمت ، ميتوانيد نحوه نمايش برخي امكانات و اطلاعات در صفحه ها را تغيير  دهيد . (براي اطلاعات بيشتر به راهنماي عمومي فرم ها مراجعه كنيد )

شرکت سپید سیستم تهران به عنوان نمایندگی سپیدار و دشت همکاران سیستم در ارائه مشاوره و دمو رایگان بصورت حضوری در محل مشتری یا آنلاین و از راه دور مناسب ترین گزینه برای انتخاب سیستم و نرم افزار حسابداری و مالی به شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

کافی ست با شماره های 91099150-021 و 09190910517 تماس گرفته و درخواست خود را مبنی بر دموی رایگان سیستم حسابداری اعلام نمایید

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *