قدرت بلاکچین و آینده حسابداری

روند دیگری که در آینده حسابداری تأثیرگذار است، فناوری بلاکچین است، یک سیستم ضبط مبتنی بر رایانه که از ارز رمزنگاری شده در یک شبکه کاربر به کاربر استفاده می کند. در حالی که بلاکچین به دلیل بیت کوین ( ارز دیجیتالی) محبوبیت پیدا کرده است،

این فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. جذابیت تکنولوژی بلاکچین برای حسابداری در امکان نوع جدیدی از دفتر حسابداری است، دفتری که می تواند به طور مداوم به روز شود و تأیید شود بدون این که تهدیدی برای تغییر یا خراب شدن داشته باشد.

از آنجا که بلاکچین به کاربران امکان می دهد در زمان واقعی به دفاتر رسمی دسترسی داشته باشند، همچنین قراردادهای هوشمند ایجاد کرده و معاملات را ثبت کنند،

جای تعجب نیست که در آینده حسابداری توجه حسابداران را به خود جلب کند. در حقیقت، بسیاری از شرکت های حسابداری از قبل Blockchain را اجرا می کنند، از جمله Big Four – Ernst & Young، PricewaterhouseCoopersDeloitte و KPMG – طبق حسابداری امروز. متخصصان حسابداری که مایل به استفاده از بلاکچین هستند باید با برنامه های نرم افزاری مربوطه و همچنین نحوه تنظیم انتقال اطلاعات برای دفترها، قراردادها و سوابق برای آینده حسابداری آشنا شوند.

همچنین، Blockchain فناوری است که می تواند آینده حسابداری را به میزان قابل توجهی آسان کند. به عبارت دیگر، بلاکچین یک دفتر امن و الکترونیکی است که معاملات را ردیابی و رمزگذاری می کند.

معاملات، پس از ورود، قابل اصلاح نیستند، که به طور چشمگیری خطر تقلب یا سایر نادرستی هایی را که حسابداران معمولا هنگام بررسی سوابق مالی به دنبال آن هستند، کاهش می دهد. اگر شرکتی از Blockchain یا فناوری مشابه دیگری استفاده کند، حسابداران آن می توانند بیشتر از اینکه گزارش های مالی را با صورت های بانکی مربوطه مقایسه کنند، بیشتر روی ورودی و خروجی متمرکز شوند تا از دقیق بودن همه موارد وارد شده اطمینان حاصل کنند.

همچنین حسابداران را از ورود به معاملاتی که به طور ذاتی خطر خطا را افزایش می دهند، نجات می دهد. یکی دیگر از مزایای Blockchain این است که شرکت ها می توانند قوانینی را برای چگونگی هزینه پول از معاملات تنظیم کنند. آنها همچنین می توانند از طریق گزارش های خودکار به زمان واقعی به داده های ارزشمند مالی دسترسی پیدا کنند.

حسابداران می توانند در مورد اینکه چه قوانینی وضع می کنند، مشاوره دهند و همچنین در تفسیر داده های گزارش های بلاکچین به شما کمک می کنند. آینده حسابداری ممکن است بتواند منابع بیشتری را به برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر داده اختصاص دهد تا به مشتریان کمک کند تا جریان های نقدی و دارایی ها را مدیریت کنند

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *