مزیت و معایب حسابداری آنلاین در هر بازه زمانی و مکانی

مزیت

از جمله فاکتور‌های دیگر برای مزیت حسابداری آنلاین، مقرون به صرفه بودن آن است. کاهش هزینه‌ها برای هر کسب و کاری، یک فرایند بسیار مهم است. حسابداری آنلاین، برای کم شدن هزینه‌های یک سازمان، انتخاب بسیار مناسب و شایسته‌ای است. سرمایه گذاری برای حسابداری به شکل آنلاین، بسیار اندک است. در حسابداری آنلاین، به تعداد کارکنان بسیار کمتری نیاز پیدا می‌کنید.

به دست آوردن هزینه‌های کمتر در رابطه با حسابداری آنلاین، می‌تواند پس از انداز قابل توجهی را برای افراد به وجود آورد. البته بدون وجود سرور در سایت، انرژی بسیار اندکی نیز مصرف می‌شود.

مزیت‌هایی که برای استفاده از سیستم حسابداری آنلاین وجود دارد شامل موارد زیر است:

-آسانی در بهره‌مندی از آن

-دسترسی عالی

-به دست آوردن اطلاعات در یک بازه زمانی اندک

-فرایند‌های ساده

-امنیت و پشتیبان گیری مطلوب

-توانمندی در رشد کسب و کار

-پهنای باند موجود برای آن

د رابطه با مزیت‌هایی که برای حسابداری آنلاین وجود دارد باید نسبت به معایب آن نیز دقت کرد. حسابداری به شکل آنلاین، برای تمامی افراد نیز مناسب نخواهد بود. قبل از بهره وری از این روش، ابتدا باید معایبی را که برای این کار وجود دارد را مورد ارزیابی قرار داد. از عیوبی که برای حسابداری آنلاین وجود دارد در رابطه با عدم کارکرد آن، در زمان‌هایی است که اینترنت وجود ندارد.

معایب

از معایب دیگر که برای حسابداری آنلاین می‌توان آن را بیان کرد پهنای باند است. پهنای باند در ایران، بسیار محدود است. برای به دست آوردن بیش از یک پهنای باند برای یک شرکت، امکان بروز هزینه‌های اضافی در این رابطه وجود دارد.

در هر صورت، امکان کند شدن سرعت، در عدم وجود پهنای باند دیگر، امکان خواهد داشت.

برای حسابداری آنلاین، خطر‌های احتمالی زیادی پیش بینی شده است که باید به آن دقت داشت. سرعت اینترنت و داشتن پهنای باند، یکی از آن‌ها است. برای انجام دادن حسابداری به شکل آنلاین، باید به اینترنت به خوبی دسترسی داشت. نبود اینترنت و یا کند و قطع شدن آن، موجب بروز اخلال در کار حسابداری آنلاین می‌شود.

امنیت موجود برای داده‌ها، فاکتور بسیار مهمی است. برای کنترل و بررسی کردن داده‌ها و دسترسی های موجود به افراد در یک سازمان، باید نسبت به آن‌ها از نظم و انضباط قدرتمندی تبعیت کنید.

در واقع، بهره بدن از سیستم‌های حسابداری آنلاین، یک فاکتور مهم و اساسی برای اصلاح امور حسابداری است. البته نرم افزار‌ها یی که مبتنی بر انجام دادن امور حسابداری شکل گرفته‌اند نسبت به سیستم سنتی، قابل قبول‌ تر می‌باشند.

مزیت و معایب، بیشماری برای سیستم حسابداری آنلاین وجود دارد.

مزیت بسیار زیادی برای استفاده از حسابداری آنلاین وجود دارد اما در کنار آن، معایبی نیز شکل می‌گیرد که باید به آن دقت کرد.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *