مناقصه و سپیدار

مناقصه” فرآیندی رقابتی است ، برای تأمین کیفیت در اجرای پروژه ،که در آن موضوع معامله به پیمانکاری که بهترین پیشنهاد را ارایه کرده باشد، واگذار می‌شود .

با ورود و ثبت اطلاعات مناقصه ، موارد و امكانات زير در اختيار شما قرار ميگيرد :

1.      ثبت هزینه های مناقصه از طریق ثبت فاکتور خرید خدمات بر روی مناقصه .

2.      ثبت ضمانت نامه های مناقصه از طریق ثبت ضمانت نامه بر روی مناقصه .

3.      امکان انتخاب مناقصه در قرارداد پس از برنده شدن مناقصه گذار در مناقصه.

1-       تعريف مناقصه:

پس از ورود به سيستم در منوي سمت راست ، وارد قسمت پیمانکاری شده و در قسمت عمليات روي گزينه ” مناقصه جدید” كليك كنيد .

در پنجره‌اي كه در اختيار شما قرار ميگيرد ، در صفحه اطلاعات اصلي ، اطلاعات مورد نياز را وارد كنيد.

      جهت ورود اطلاعات ، موارد و نكات زير را مدنظر داشته باشيد :

1-       در صورتیكه در “قسمت تنظيمات/روش شماره گذاري مناقصه” را به صورت دستي انتخاب كرده باشيد شما مي توانيد شماره را به صورت دستي وارد نماييد و در صورت وارد ننمودن شماره ، هنگام ذخيره مناقصه ، خود سيستم به صورت خودكار ، شماره اختصاص خواهد داد. ولي در صورتي كه در “قسمت تنظيمات/روش شماره گذاري مناقصه ” را به صورت خودكار انتخاب كرده باشيد ، “شماره” فعال نبوده و خود سيستم به صورت خودكار به مناقصه ذخيره شده ، “شماره”  اختصاص خواهد داد.

2-       ورود “تاريخ” اجباري است . سيستم به صورت پيش فرض “تاريخ” را با تاريخ روز نمايش مي دهد .

3-      ورود اطلاعات “عنوان مناقصه “، “عنوان تفصیلی “، “تاریخ شروع”، “تاریخ پایان”،”کد تفصیلی ” ،  “مناقصه گزار”  اجباري است.

2-      در صورتيكه از امكانات زبان دوم در سيستم استفاده ميكنيد ، ورود اطلاعات “عنوان مناقصه 2” و “عنوان تفصیلی 2” اجباري است.

3-      براي انتخاب گزينه “مناقصه گزار”  ، كد تفصيلي مناقصه گزار مورد نظر را تايپ كنيد و كليد Enter يا Tab را بزنيد . در صورتيكه کد وارد شده صحيح باشد ، نام طرف حساب نمايش داده ميشود . همچنين با استفاده از كليد فلش رو به پایین  يا با زدن Space ، ليست طرف حسابها باز ميشود و ميتوانيد از بين آنها ، فرد مورد نظر را انتخاب كنيد .

4-      ورود “کد تفصیلی”  اجباري است . در صورتي كه در “قسمت تنظيمات/روش شماره گذاري تفصیلی تفصیلی سایر” را به صورت دستي انتخاب كرده باشيد ، کد تفصیلی فعال است و شما مي توانيد شماره را به صورت دستي وارد نماييد و در صورت وارد ننمودن شماره ، هنگام ذخيره مناقصه ، خود سيستم به صورت خودكار به مناقصه ذخيره شده ، شماره اختصاص خواهد داد. ولي در صورتي كه در “قسمت تنظيمات/روش شماره گذاري تفصیلی سایر ” را به صورت خودكار انتخاب كرده باشيد ، کد تفصیلی مناقصه فعال نبوده و خود سيستم به صورت خودكار به مناقصه ذخيره شده ، کد تفصیلی اختصاص خواهد داد.

5-      ورود “شرح” و “شرح2 ” اختیاری است.

6-      ” تاريخ شروع “ تاريخي است كه از آن زمان فعاليت مناقصه آغاز ميشود و در  گزارش ها دخالت داده ميشود .

7-      “تاريخ خاتمه” تاريخي است كه در آن تاريخ مناقصه به پايان ميرسد .

8-      پس از ورود اطلاعات كليد ذخيره  يا Ctrl+S را بزنيد . پس از ذخيره اطلاعات ، در سمت راست نوار پايين فرم پيغام اطلاعات با موفقیت ثبت شدنمايش داده ميشود .

نكته :

پس از ثبت مناقصه تفصیلی مناقصه با نوع” تفصیلی سایر” در سیستم  ایجاد میشود.

2-     يادداشت و اطلاعات تكميلي :

براي مشاهده نحوه استفاده از قسمتهاي “يادداشت” و “اطلاعات تكميلي” ، به راهنماي قسمتهاي عمومي سيستم مراجعه كنيد .

3-      فهرست مناقصه:

براي مشاهده فهرست مناقصه تعريف شده ، وارد قسمت پیمانکاری شده و در اين قسمت ، روي گزينه “مناقصه” كليك كنيد .

با انتخاب اين گزينه ، ليستي از مناقصه در سيستم به همراه خلاصه اي از اطلاعات تعريف شده براي آنها نمايش داده ميشود .

4-    حذف مناقصه:

در صورت نياز به حذف مناقصه تعريف شده ، از ليست مناقصه، مورد يا موارد مورد نظر را انتخاب كرده و در قسمت لوگوی سپیدار كليد حذف را بزنيد يا از Ctrl+D استفاده كنيد

5-    صدور فاکتور خرید خدمات:

جهت ورود اطلاعات ، موارد و نكات زير را مدنظر داشته باشيد :

1-      کاربر میتواند با استفاده از کلید  هزینه های مرتبط با مناقصه را در فرم فاکتور خرید خدمات ثبت نماید .

نکته:

برای اطلاع از جزئیات مربوط به نحوه صدور فاکتور خرید خدمات می توانید به راهنمای آن در بخش تامین کنندگان و انبار مراجعه نمایید.

6-    صدور ضمانت نامه :

جهت ورود اطلاعات ، موارد و نكات زير را مدنظر داشته باشيد :

1-      کاربر میتواند با استفاده از کلید  ضمانت نامه های  مرتبط با مناقصه را در فرم ضمانت نامه ثبت نماید .

نکته:

برای اطلاع از جزئیات مربوط به نحوه ضمانت نامه می توانید به راهنمای آن مراجعه نمایید.

7-     موارد و مشكلات :

پيغام/مشكلدليلنحوه رفع مشكل
“ثبت با خطا مواجه شد”اطلاعات وارد براي ثبت مشكل داردكليد جزئيات را بزنيد و موارد مشكل دار را مشاهده و رفع كنيد .
“اين ركورد توسط كاربر ديگر يا از طريق يك فرم ديگر تغيير يافته است”پس از باز كردن اين فرم توسط شما و قبل از ذخيره اطلاعات توسط شما ، كاربر ديگري اين فرم را باز كرده و تغييراتي در آن ايجاد كرده استفرم را ببنديد و مجددا وارد شده و تغييراتتان را اعمال كنيد .
“عنوان مناقصه تكراري است”عنوان مناقصه يا مناقصه (2) تعيين شده قبلا براي مناقصه ديگري استفاده شده استاطلاعات وارد شده را اصلاح كنيد .
قسمت مناقصه مشاهده نميشودكاربري كه با آن وارد سيستم شده‌ايد به اين قسمت دسترسي ندارداز سرپرست سيستم بخواهيد تا براي كاربر مورد نظر براي اين قسمت دسترسي ايجاد كند .
مناقصه باز ميشود ولي امكان ثبت تغييرات وجود نداردكاربري كه با آن وارد سيستم شده‌ايد به ويرايش اين قسمت دسترسي ندارداز سرپرست سيستم بخواهيد تا براي كاربر مورد نظر براي ويرايش اين قسمت دسترسي ايجاد كند .
مناقصه باز ميشود ولي امكان حذف وجود نداردكاربري كه با آن وارد سيستم شده‌ايد به حذف اين قسمت دسترسي ندارداز سرپرست سيستم بخواهيد تا براي كاربر مورد نظر براي حذف اين قسمت دسترسي ايجاد كند .
” مناقصه قابل حذف نيست زيرا داراي فاكتور خريد خدمات مي باشد.”مناقصه ای كه براي حذف انتخاب كرده ايد در فاکتور خرید خدمات استفاده شده است .ابتدا فاکتور خرید خدمات حذف کنید و سپس فرم مناقصه را حذف کنید.
” مناقصه قابل حذف نيست زيرا داراي ضمانت نامه مي باشد.”مناقصه ای كه براي حذف انتخاب كرده ايد در ضمانت نامه استفاده شده است .ابتدا ضمانت نامه را حذف کنید و سپس فرم مناقصه را حذف کنید.
” مناقصه قابل حذف نيست، در قرارداد استفاده شده است .”مناقصه ای كه براي حذف انتخاب كرده ايد در قرارداد پیمانکاری استفاده شده است .ابتدا ارتباط مناقصه با قرارداد را حذف کنیدسپس فرم مناقصه را حذف كنيد .

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *