نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

یک نرم افزار فروش خوب می‌تواند کمک شایانی به افزایش فروش و درآمد شما کند. چنانچه که به عنوان یک مدیر فروش و یا صاحب کسب‌وکاری به منظور افزایش مقدار فروش خود ایده‌های بسیاری را در ذهن خود دارید و مایل هستید فرآیند کار از بازاریابی تا تسلیم کالا و پرداخت وجه به شکل و شمایلی راحت‌تر و با سرعتی بیشتر سپری شود، نرم افزار حسابداری فروشگاهی این امر را برای شما ممکن خواهد کرد.

این قبیل از نرم افزارها به عبارتی نرم افزاری ساده و ارزان قیمت در راستای صدور فاکتور فروش است. از نرم افزار فروش با اسم‌های دیگری چون؛ نرم افزار فاکتور فروش و یا نرم افزار فروش فروشگاهی نیز یاد می‌گردد.

تفاوت موجود میان نرم افزار حسابداری فروشگاهی و نرم افزار حسابداری شرکتی چیست!

امکان دارد برای شما هم چنین پرسشی به وجود آید. سؤالاتی همانند این‌که نرم افزار حسابداری فروشگاهی و شرکتی چه تفاوت‌هایی را با همدیگر دارند! اقسام گوناگون نرم افزار فروشگاهی را به چه شکل می‌توانیم دسته‌بندی بنماییم! یا پرسش‌هایی دیگر چون این‌که آیا می‌توانیم از این قبیل از نرم افزارها به جای یک‌دیگر بهره گیریم؟

تفاوت موجود میان این نوع از نرم افزارها علاوه بر تفاوت در طراحی و روابط کاربری و بسیاری از موارد دیگر عمدتاً در حیطه‌ی امکانات خواهد بود. حائز اهمیت‌ترین امکاناتی که نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی از آن‌ها برخوردار هستند و هر نرم افزار حسابداری فروشگاهی میبایست از آن‌ها را در خود داشته باشد، سیستم‌های انبارداری و سیستم صندوق فروشگاهی خواهد بود.

سیستم‌های انبارداری از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خواهد بود. به عبارتی اهمیت این قبیل از سیستم‌ها بدین علّت است که دسترسی همیشگی به اطلاعات روز از کالاها و موجودی انبار در کسب موفقیت یک کسب‌وکار کوچک اثرات بسیاری خواهد داشت. با بهره‌گیری از سیستم انبارداری امکان موضوع قیمت‌گذاری، موجودی کالای داخل انبار در هر هنگام ممکن خواهد بود.

برخورداری از امکان انبارگردانی آسان، امکان معین نمودن نقطه عطف سفارش، کنترل میزان موجودی و کالایی که قابلیت فروش دارند، محاسبه مقدار مالیات، امکان اخذ پیام برای سررسید، نقطه سفارش کالا و بسیاری از امکانات دیگر از جمله مواردی می‌باشند که مقدار اهمیت سیستم انبارداری را در یک نرم افزار فروشگاهی نشان می‌دهند.

تفاوت موجود میان نرم افزار حسابداری فروشگاهی و نرم افزار حسابداری شرکتی چیست!

طبقه بندی اقسام گوناگون نرم افزار فروشگاهی بنابر نوع کسب‌وکار؛

بنابر وارسی‌های انجام شده، خریداران نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی جزئی از سه دسته ذیل هستند!

  • کسب‌وکارهای کوچک و خُرد!

این نوع از خریداران کوچک حاوی نیازهای حسابداری ساده خواهند بود. آن‌ها غالباً نیاز به یک گزینه مقرون به صرفه خواهند داشت که بتوانند آن را با صندوق فروش خود ادغام نمایند.

  • کسب‌وکارهای متوسط؛

این فروشگاه‌های نسبتاً بزرگ، قبلاً سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در ارتباط با فروش و سیستم‌های کنترل موجودی به انجام رسانده‌اند. اغلب نیازهای کلیدی این نوع از سیستم‌ها، ادغام، انعطاف‌پذیری و مقایس‌پذیری محسوب می‌شود. این خریداران غالباً حاوی بیش از پنج شعبه هستند.‌

  • کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده!

این خریداران در واقع به دنباله‌ی یک سیستم به گونه‌ای یک‌پارچه می‌باشند که به منظور فروش، کنترل موجودی و حساب آن‌ها مورد بهره‌گیری واقع شود. پس این فروشندگان نیاز به مدیریت چند کاناله خواهند داشت.

اقسام گوناگون نرم افزار حسابداری فروشگاهی بنابر عملکرد آن‌ها؛

  • صندوق فروش و یا صندوق‌های مکانیزه فروش!

صندوق فروشگاهی به عبارتی از جمله امکانات حیاتی و مهم و موردنیاز در یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی استاندارد می‌باشد. بهتر است بگوییم که یک نرم افزار فروشگاهی بدون وجود صندوق فروشگاهی معنا و مفهومی نخواهد داشت. با بهره‌گیری از صندوق فروشگاهی صاحبان یک کسب‌وکار از درآمد و هزینه‌های کسب‌وکارهای خود آگاهی کسب نموده و همین موضوع اثرات به‌سزایی در مدیریت بهتر فروشگاه خواهد داشت.

صندوق مکانیزه فروش در واقع با استناد به قوانین و مقررات مالیاتی نوین از جمله کاربردی‌ترین و البته حائز اهمیت‌ترین ابزارهای مبادله پول در کسب‌وکارهای متنوع بوده است. بهتر است بگوییم که صندوق مکانیزه فروش یک گونه سیستم نرم افزاری است که برروی سخت افزارهای موجود ضمن فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نصب گردیده و کار ثبت اطلاعات مربوط به فاکتور خرید و فروش، موجودی انبار، درآمدها و هزینه‌ها، تهیه و ارسال گزارش‌ها برای دارایی را به تفکیک انجام می‌دهد. این سامانه در راستای شفاف سازی تراکنش‌های خرید و فروش و به گونه‌ای کلّی معاملات در فروشگاه‌ها راه‌اندازی گردیده است. به عبارتی نیاز به ثبت کاغذی و دستی فاکتورهای خرید و فروش را منحل می‌نماید.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی متصل به فروشگاه‌های اینترنتی چگونه عمل می‌کند؟

حضور یکپارچه و متحد نرم افزار حسابداری فروشگاهی در کناره‌ی فروشگاه اینترنتی برای مدیرانی که مایل هستند عملیات مالی و حسابداری را به گونه‌ای یک‌دست و یکپارچه در فروشگاه به همراه داشته باشند، بسیار کاربردی و مفید است. نرم افزار حسابداری آنلاین فروشگاهی با ساختار و عملکرد تحت وب می‌تواند بدون هیچ گونه وابستگی به نرم افزارهای دیگر در میانه‌ی فروشگاه آنلاین فعالیت بنماید. در این نوع از ساختارها نیازی به تبادل فایل‌ها به حالتی دستی نیست زیرا؛ تمامی سامانه‌ها چون یک پنل مدیریتی در کناره‌ی هم قرار دارند.

حسابداری در واقع از جمله اساسی‌ترین و مهم‌ترین نیازمندی‌های هر کسب‌وکار به خصوص هر فروشگاهی خواهد بود. در سوپرمارکت و فروشگاه‌های خرد، امورات حسابداری را خود فرد فروشنده به انجام می‌رساند. ولو هنگامی‌که فروشگاه شما غظیم‌تر و گسترده‌تر شود و به کسب‌وکارهای متوسط گاهاً بزرگ تبدیل بشود، ماجرا اندکی فرق می‌کند. در این شرایط فروشگاه هم به فروشنده و هم به یک حسابدار مخصوص به خود نیاز پیدا می‌کند. این دو شخص با همکاری‌های پی‌در‌پی انتقال اطلاعات به همدیگر می‌توانند امورات منوط بر فروشگاه را به انجام رسانند. حال همین وضعیت را برای یک فروشگاه اینترنتی و یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی در نظر بی‌انگارید‌. در این موقعیت‌ها نیز باید اطلاعات به گونه‌ای پی‌درپی میان این دو مجموعه رد و بدل شود. این‌گونه خواهد بود که می‌تواند همه چیز به صورت دقیق و بروز به مسیر خود ادامه دهد. بسیاری از نرم‌ افزارهای موجود از این قابلیت برخوردار نیستند. به گونه‌ای که باید اطلاعات به حالت دستی میان فروشگاه اینترنتی و نرم افزار حسابداری ابری فروشگاه انتقال پیدا کند.‌

نرم افزار حسابداری فروشگاهی متصل به فروشگاه‌های اینترنتی چگونه عمل می‌کند؟

نرم افزارهای فروش یک‌دست و یکپارچه را بشناسید!

در نرم‌ افزارهای یکپارچه از بستر اطلاعات اشتراکی بهره‌گیری می‌شود. به عبارتی دیتابیسی جامع وجود خواهد داشت که به گونه‌ای لحظه‌ای و دقیق اطلاعات در تمامی نرم افزار انتشار پیدا می‌کند. شما با در اختیار داشتن یک الگوی سند به همراه فاکتور فروش می‌توانید در حسابداری سند لحظه‌ای صادر بنمایید. بعد از صدور هر عملیاتی هم سریعاً اطلاعات حسابداری مشتری را آپدیت نموده و از تمامی واحدها گزارش تهیه کنید.

یک نرم افزار فروش یکپارچه و خوب شامل مراحل اخذ و تأیید سفارش مشتریان، صدور پیش فاکتور، دستور تسلیم کالا و محصولات، حوالجات خروج کالا و صدور فاکتور فروش است و با استناد به بستر یک‌دستی که دارد به آسانی می‌توان تمامی اطلاعات موردنظر انبار و حسابداری را طی هر مرحله به درستی مدیریت نمود.

در واقع یک نرم افزار فروش یکپارچه مازاد بر آن‌که اطلاعات مالی را با سرعتی غیرقابل باور در اختیار شما قرار خواهد داد، توانایی این موضوع را هم دارد که به گونه‌ای دقیق و درست گزارش‌‌گیری کرده و به نسبت سیستم‌های دستی و جزیره‌ای به پرسنل کمتری نیازمند خواهد بود. در مجموع به کاهش مشکلات پرسنلی و اداری یک کمپانی کمک شایانی می‌کند. امیدواریم که ما در این مطلب از خود توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را در ارتباط با نرم افزار حسابداری فروشگاهی در اختیارتان قرار بدهیم. حال بهتر است خاطر نشان شویم که شما عزیزان می‌توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با ما در سپیدار تماس حاصل فرمایید.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *