چگونه مالیات کمتری بدهیم

  • پرداخت به موقع مالیات

پرداخت به موقع مالیات به شما این امکان را می دهد تا از تخفیف مالیاتی بهرمند شوید. اگر شما جزء مودیان مالیاتی خوش حساب باشید، این بدین معنی است که حداقل به مدت سه سال پشت سر هم در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه ارزش افزوده خود را تسلیم نمایید و مالیات تعیین شده را در زمان تعیین شده پرداخت کنید‌ این مزیت به شما داده خواهد شد تا ۵ درصد کل مالیات این سه سال را در قالب تخفیف مالیاتی دریافت کرده و تشویق و تخفیف مالیاتی شامل حال شما شود البته این میزان در حساب شما منظور میشود؛ یا  چهار درصد از کل مالیات پرداخت شده در این سه سال ؛ از بدهی مالیاتی شما کم می شود‌.

  • محاسبه و ثبت استهلاک دارایی های مستهلک شونده

بخشی از دارایی ها مثل ابزار ها و ماشین آلات در طی زمان بدلیل وجود استهلاک دچار کاهش ارزش شده و قیمتشان نیز کاهش یافته و در صورت ارائه مدارک دقیق محاسبه ارزش و اسناد کامل در خصوص استهلاک ؛ مودیان مالیاتی می توانند از تخفیفات مالیاتی استفاده نموده و از امکان کاهش مالیاتی برخوردار شوند.

  • قوانین مربوط به معافیت های مالیاتی را پیگیری کنید

یکی از اتفاقات محتمل هر ساله این است که نرخ مالیات بر در آمد با سال های قبل متفاوت است. ممکن است کم و زیاد شود یا اینکه برخی از مشاغل و خدمات از پرداخت قسمتی یا کل مالیات تعلق گرفته، معاف شوند به همین منظور بهتر است که قوانین ، تبصره ها و ابلاغیه های مالیاتی را مدام بررسی کرده و همیشه اطلاعات خود را بروز کنید تا فرصت استفاده از قوانین معافیت مالیاتی را از دست ندهید.

  • کمک به مراکز خیریه و موسسات عام المنفعه

به مراکز خیریه و موسسات عام المنفعه کمک کنید. کمک به این مراکز برای گرفتن تخفیف مالیاتی موثر است. فاکتور ها و اسناد مربوط به کمک  خود را به این موسسات حفظ کرده و در موقع لزوم ارائه دهید.

  • اگر برایتان امکان دارد از خانه خود به عنوان دفتر کار استفاده کنید

راهکار نهم برای پرداخت مالیات کمتر : اینکه منزلتان را به عنوان دفتر کار معرفی کنید بخشی از هزینه های شما ادغام میشود مثلا هزینه اب ، برق و گاز و تلفن منزل را میتوانید به عنوان هزینه های دفتر کار معرفی نمایید و یا از تخفیف کسب و کار های خانگی بهره مند شوید.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *