حسابداری چیست و چرا برای کسب و کار شما اهمیت  دارد  ؟

یک تعریف ساده از “حسابداری

حسابداری نحوه کسب و کار شما ثبت، سازماندهی و درک اطلاعات مالی آن است.

شما می توانید حسابداری را به عنوان یک ماشین بزرگ تصور کنید که اطلاعات مالی خام را در آن ثبت می کنید سوابق مربوط به تمام معاملات تجاری، مالیات، پیش بینی ها و…… که پس از آن بررسی ساده ای در مورد وضعیت مالی کسب و کار شما ثبت می شود.

حسابداری در مقابل دفترداری

حسابداری و دفترداری از بسیاری جهات با هم همپوشانی دارند. برخی می گویند حسابداری یکی از جنبه های حسابداری است. اما اگر می خواهید آنها را از هم جدا کنید، می توانید بگویید که دفترداری نحوه ثبت و طبقه بندی معاملات مالی شما است، در حالی که حسابداری از این داده های مالی به خوبی استفاده می کند از طریق تجزیه و تحلیل، استراتژی و برنامه ریزی مالیاتی.

صورتهای مالی

صورتهای مالی گزارشی است که خلاصه عملکرد شما از نظر مالی را بیان می کند.

صورتهای مالی سه نوع اصلی دارد: ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد. آنها با هم به شما می گویند پول تجارت شما کجاست و چگونه به آنجا رسیده است.

صورتهای مالی را می توان با استفاده از نرم افزار حسابداری به راحتی تهیه کرد، یا می توانید از یک حسابدار بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریتی مشابه حسابداری مالی است، با دو استثنا مهم:

 اظهارات بیان شده و تولیدشده توسط حسابداری مدیریتی فقط برای استفاده داخلی است.

. آنها بسیار بیشتر تولید می شوند  اغلب به صورت سه ماهه یا ماهانه

حسابداری مالیاتی

وقتی حسابدار شما توصیه هایی را برای نحوه استفاده حداکثر از اظهارنامه مالیاتی به شما ارائه می دهد، این حسابداری مالیاتی است.

حسابداری مالیاتی در واقع اطمینان از این است که شما مالیات بیش از آنچه قانوناً توسط اداره امور مالیات ملزم می کنید، پرداخت نمی کنید

حسابداری اعتباری

حسابداری اعتبار شامل تجزیه و تحلیل کلیه صورتحساب ها و بدهی های پرداخت نشده یک شرکت و اطمینان از این است که پول نقد شرکت به طور مداوم در پرداخت هزینه های آنها بسته نشده است..

حسابداری اعتباری می تواند یکی از سخت ترین انواع حسابداری باشد که به خوبی انجام می شود، زیرا معمولاً شامل گفتن چیزی است که شخص نمی خواهد بشنود (مانند حسابدار شما که به شما می گوید باید کمتر قرض بگیرید.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *