اخبار روز اقتصادی و مالی

راه اندازی استیبل کوین GBPT با پشتوانه پوند

تیم استیبل کوین تتر انتظار دارد تا در آینده نزدیک استیبل کوین جدیدی را با پشتوانه ارز ملی بریتانیا یعنی پوند با نماد GBPT راه اندازی کند. دلیل این تصمیم برنامه های بریتانیا برای بکارگیری از استیبل کوین ها در صنعت پرداخت است.

استیبل کوین تتر که توانسته است خود را به عنوان بهترین استیبل کوین بازار و با بالاترین حجم معاملاتی اثبات کند، اینک در برنامه های توسعه خود به سراغ یکی دیگر یک فیات های قدرتمند جهان یعنی پوند خواهد رفت. GBPT نیز همانند USDT معادل ساز یک فیات با ارزش یک به یک در فضای کریپتوکارنسی خواهد بود تا امکان معاملات در پلتفرم های رمز ارز را تسهیل کند.

برخورد سخت با ماینر های غیرمجاز

سازمان برق کشور تصمیم گرفته است که از این به بعد در خصوص دستگاه های ماینر بیت کوین و سایر رمز ارز ها که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند، قاتع و سختگیرانه برخورد کند

بر اساس این مصوبه جدید، جریمه این دستگاه ها سنگین تر از قبل پیش بینی شده است. به گفته مقامات این سازمان، استخراج غیرمجاز به کمک منابع برق و گاز، همانند قاچاق سوخت تلقی شده و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت. علت این موضوع آن است که دستگاه های ماینر با فشرا آوردن به برق و گاز کشور سبب قطعی مکرر آن طی فصول گرم و سرد سال می شوند.

احتمال تعدیل سریع قیمت ها در بازار ارز

عضو شورای عالی کانون صرافان با اشاره به نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر، خاطر نشان کرد که بررسی تجربه تلاطم های ارزی در سال های گذشته نشان می دهد که همواره صعود ناگهانی ارز با حضور بازارساز به شدت تعدیل می شود.

کامران سلطانی زاده در خصوص جلسه امروز صرافان با رئیس کل بانک مرکزی که درباره بازار ارز برگزار شد، خاطر نشان کرد که با توجه به صحبت های رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه و همچنین افزایش اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز، مطمئنا در روزهای آینده شاهد اتفاقات امیدوارکننده در بازار خواهیم بود.

سلطانی زاده در ادامه به دلایل نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر اشاره کرد و متذکر شد که بخشی از این تلاطمات ارزی که در روزهای اخیر رخ داده، ناشی از هیجانات مربوط به اخبار خارجی بوده است؛ اما همیشه صعود ناگهانی ارز با حضور بازارساز به شدت تعدیل شده است.

.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *