پولدارترین مرد جهان در خانه‌ای ارزان و قدیمی‌

وارن بوفت حالا ثروتمندترین مرد جهان است. او که زمانی شریک ودوست بیل گیتس بوده، شاید فکرش را هم نمی‌کرد که روزی ثروتش بیش از بیل گیتس شود. او سی‌ام ماه اوت 1930 در اوماهای نبراسکا به دنیا آمد. پدرش هووارد و مادرش لیلا نام داشت. وقتی 13 ساله بود، روزنامه می‌فروخت تا به خرج خانواده‌اش کمک کند. از نوجوانی با بازار آشنا شد.

والدینش او را به مدرسه کار و دانش فرستادند و آنجا شخصی به نام بنیامین گراهام‌ مربی‌اش شد. گراهام تاثیر زیادی روی بوفت گذاشت و این پسر مرید او شد. تاثیر گراهام بر بوفت به اندازه‌ای بود که او گفت: من 15درصد خودم و 85 درصد گراهام هستم. به توصیه گراهام بود که بوفت وارد کار بازار سهام شد.

بوفت در سال 1952 با سوزان تامسون ازدواج کرد که حاصلش 2 پسر و یک دختر است. این زوج از سال 1977 جدا از هم زندگی کردند، اما از هم طلاق نگرفتند تا این که در ژوئیه 2004 سوزان درگذشت. در سال 2006 بوفت در سالروز 76سالگی اش با آستریدمنکز یک پیردختر 60 ساله ازدواج کرد.

بوفت ثروت عظیم خود را عمدتا از طریق سرمایه‌ گذاری در بازار سهام به دست آورده است. او بویژه از 2005 تا 2006 بسرعت پولدار شده به طوری که حالا در جدول ثروتمندان جهان با 62 میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین مرد جهان است.

وارن بوفت، با وجود داشتن این همه ثروت ساده زندگی می‌کند. او رئیس یک شرکت به نام برکشایر هاتاوی است و ماهی 8 هزار دلار حقوق می‌گیرد که در مقایسه با حقوق دیگر مدیران شرکت‌ها رقم ناچیزی است. او همچنان در خانه‌ای زندگی می‌کند که در سال 1958 با پرداخت 31500 دلار خرید.

ارزش این خانه اکنون 700 هزار دلار است. در سال 2006 یک نشریه گزارش کرد بوفت تلفن همراه ندارد و روی میزش رایانه نیست و خودش رانندگی می‌کند.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *