نقل و انتقال دارایی

انتقال دارایی:

گاهی در سازمان نیاز به جا به جایی دارایی از محلی به محل دیگر یا از شخصی به شخص دیگر می باشد برای انجام این کار در سیستم فرمی با نام انتقال دارایی طراحی شده است.

برای ثبت انتقال دارایی، پس از ورود به سيستم در منوي سمت راستوارد قسمتدارایی ثابت شده و در قسمت عملیات روی گزینه *انتقال دارایی* کلیک نمایید.

در پنجره‌اي كه در اختيار شما قرار ميگيرد، اطلاعات مربوط به شماره، تاریخ در بالای فرم قرار دارد و در قسمت پایین با زدن (+) یک سطر جدید ایجاد می شود.

در سطر ایجاد شده دارایی مورد نظر را انتخاب کنبد با انتخاب دارایی در قسمت اول سطر اطلاعات مربوط به مرکز هزینه، محل استقرار و تحویل گیرنده فعلی دارایی نمایش داده می شود و در قسمت بعدی می توانید هر یک از اطلاعات مرکز هزینه، محل استقرار و تحویل گیرنده را تغییر دهید البته وارد نمودن مرکز هزینه اجباری می باشد.

در نظر داشته باشید برای فرم انتقال دارایی با توجه به اینکه عملیات مالی صورت نمیگیرد سند حسابداری نیز صادر نمی شود، تنها در صورتی که مرکز هزینه تغییر کند سند حسابداری صادر شده در فرم محاسبه استهلاک از آن تاریخ به بعد در مرکز هزینه جدید ثبت می گردد.


v     برای مشاهده، ویرایش یا حذف انتقال دارایی ثبت شده در نرم افزار میتوانید از فهرست دارایی ثابت، فرم انتقال دارایی را انتخاب کنید.
v     در این فرم با راست کلیک بر روی هر کدام از موارد ثبت شده و انتخاب گزینه مربوطه می توانید اطلاعات آن را مشاهده، ویرایش یا حذف کنید.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *