نرم افزار پیمانکاری سپیدار

نرم افزار پیمانکاری سپیدار

ما در این مطلب از خود با شما می‌خواهیم در ارتباط با نرم افزار پیمانکاری سپیدار که به عنوان‌های دیگری همچون؛ نرم افزار کنترل قراردادی، نرم افزار صورت وضعیت، نرم افزار کنترل هزینه و… نام برده می‌شود، سخن بگوییم. با ما در امتداد این نوشتار از سپیدار همراه باشید.

نگاهی به نرم افزار پیمانکاری سپیدار؛

نرم افزار پیمانکاری به سازمان‌های پروژه محور امکان مدیریت نمودن معاهدات، مدیریت صورت وضعیت‌ها، کنترل کردن هزینه و بهای تمام شده، اخذ و پرداخت‌ها و کنترل ضمانت‌ نامه‌ها را اعطاء نموده و بعد از آن نیز گزارش‌هایی مبنی بر این قبیل خدمت‌رسانی به حالت یک‌دست به مشتری ارائه خواهد کرد.

مازاد بر تمامی این موارد نام‌برده شده این قبیل از نرم افزارها توانایی این موضوع را دارد که در راستای مدیریت بهتر و دقیق‌تر هزینه‌های ناشی از پروژه‌ها از اطلاعات سیستم مالی و قراردادها استفاده کند. نرم افزار کنترل و مدیریت معاهدات این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اقسام گوناگون قرارداد تحت عنوان پیمانکار و یا کارفرما را با ریزجزئیات و اطلاعات تکمیلی به ثبت رسانید. علاوه بر این موارد در تهیه نرم افزار پیمانکاری سپیدار از شرایط و خواسته‌های ادارات دولتی و خصوصی کمک دریافت خواهد شد. از جمله حائز اهمیت‌ترین قابلیت یک نرم افزار کنترل معاهده این می‌باشد که بتواند هزینه‌ها، معاهدات، درآمدهای سطوح گوناگون پروژه‌های عظیم و یا به اصطلاح مگا پروژه‌ها را مدیریت نماید. عمده مشکلاتی که در این قبیل از پروژه‌ها به چشم می‌خورد سردرگمی در سطوح قراردادی با پیمانکاران گوناگون بوده است که عملاً مدیریت آن‌ها را مختل خواهد کرد.

زیرا بعضاً چنین دیده می‌شود با گذر قسمی از زمان پروژه و افزایش انعقاد معاهده با دیگر پیمانکاران، عملاً کنترل ریالی معاهدات، بودجه پیش‌بینی شده و پرداخت‌های آن‌ها غیر ممکن گردیده و پروژه را با خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبه‌رو می‌نماید.

در نرم افزار پیمانکاری به غیر از به ثبت رساندن بندها و پارامترهای معاهده، در مبحث پیگیری‌های مالی و کنترل بازه‌های زمانی معین گردیده هر معاهده، عملیات حائز اهمیت دیگری هم در نظر انگاشته شده است که قابلیت ثبت این موضوعات به گونه‌‌ی اطلاعات تکمیلی در پنجره‌های گوناگون کاربران و مدیران و امکان کنترل نمودن تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌های هر معاهده را به جزء و با در نظر انگاشتن کسورات قانونی و… را دارد.

بدین حالت که نرم افزار پیمانکاری چنین توانسته است از سهل‌انگاری و اشتباهات پیش‌گیری ‌نماید. علاوه بر تمامی این موارد در راستای آسان‌تر و سریع‌تر گردیدن بیشتر محاسبات پرداختی، کسورات و صورت وضعیت‌ها، به گونه‌ای خودکار به واسطه‌ی خود سیستم صورت می‌پذیرد. حال کاربر چنین امکانی را خواهد داشت تا در سریع‌ترین زمان اطلاعات را به روز رسانی بنماید‌. با استناد به ثبت معاهدات در این نوع از سیستم در زمان تدارک گزارش نیز می‌توان به منظور جست‌وجو و گزارش‌گیری فیلترهای گوناگونی را به اجراء رساند.

نگاهی به نرم افزار پیمانکاری سپیدار؛

چرا ما به نرم افزار پیمانکاری سپیدار نیاز خواهیم داشت؟

اگرچه که هم‌اکنون بیشتر شرکت‌ها حاوی سیستم‌های مالی توانمندی هستند، ولی در شرکت‌های پروژه محور این سیستم‌ها از الزامات ویژه‌ای برخوردار هستند. از میان توانایی‌های لازم در این قسم از سازمان‌ها، می‌توان به قابلیت ارزیابی و مقایسه پرداخت‌های صورت گرفته با مفاد قراردادی به گونه‌ای دائم و پیوسته اشاره نمود.

ولو در سازمان‌های پروژه محور نیاز خواهد بود که تمامی سیستم‌های مالی از آن‌ها بهره‌مند هستند قابلیت‌هایی چون ارتباط با قراردادهای جاری نهاد، وضعیت پیشرفت فیزیکی آن‌ها، ضمانت‌نامه ها و الحاقیه‌ها، سقف قراردادها، اضافه کاری‌ها، پرداخت‌های خالص صورت گرفته تا به اکنون و… را نیز دارا هستند.

وارسی شرایط پیش‌پرداخت، بیمه و مالیات و حسن انجام کار و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت براساس مفاد قراردادها صورت خواهد گرفت.

از سویی دیگر امور منوط بر معاهدات مازاد بر نیاز بودن در رابطه با موضوعات مدیریت مالی، در نهاد یک فعالیت کلیدی نیز به شمار خواهد رفت و هرچه که سازمان موردنظر بزرگ‌تر باشد و تعداد معاهدات و پیمانکاران که خود اقسام الحاقیه‌ها، متمم‌ها و صورت وضعیت‌ها را با خود به همراه داشته نیز بیشتر بوده و به طبع قسم‌بندی و مدیریت این معاهده‌ها امری پیچیده‌تر و دشوارتر خواهد بود.

به همین دلیل سازمان‌ها در راستای آسان‌تر گردیدن این کارها به دنباله‌ی راه‌حلی بوده و به عبارتی حلقه مفقوده میان قسمت مالی، امور قراردادها و برنامه‌ریزی و کنترل نمودن پروژه را مهیا می‌نماید. حال در این بینابین بهترین و آسان‌ترین راه بهره‌گیری از نرم افزار کنترل معاهدات خواهد بود.

امکانات و قابلیت‌های نرم افزار پیمانکاری سپیدار!

  • تهیه خروجی‌ها با فرمت‌های اِکسل، پی‌دی‌اف، از فهرست‌ها.
  • ایجاد گزارشات و داشبوردهای مدیریتی هماهنگ با نیاز مدیران و مسئولان مربوطه.
  • تعریف موارد تأثیرگذار دیگر ضمن ارزیابی وجه صورت‌حساب ها، مازاد بر کسور قانونی معین گردیده و کسور معاف از کسورات قانونی.
  • تعریف الگوهایی که از پیش مشخص شده است برای کسور، اضافات و یا هزینه‌های مؤثر در هر معاهده.
  • ثبت نمودن و مدیریت معاهدات کارفرمایی و پیمانکاری.
  • تعریف کسور و یا اضافات و هزینه‌های معاهده.
  • تعریف معاهدات مرحله‌‌ای.
  • امکان ثبت نمودن تضامین معاهده.
  • به ثبت رسانیدن الحاقیه معاهده.
  • امکان تأمین مالی معاهده‌.
  • تعیین شرایط و خاتمه معاهده‌‌.
  • معرفی اقسام گوناگون صورت حساب در معاهدات پیمانکاری و کارفرمایی.
  • برخورداری از قابلیت ثبت صورت وضعیت‌ها.
  • امکان به ثبت رساندن تعدیل.
  • ثبت نمودن علی‌الحساب و پیش پرداخت‌ها.
  • امکان به ثبت رساندن آزادسازی ارزش افزوده و بیمه مکسوره و حسن به انجام رساندن کار متناسب با وجه ضبط گردیده.
  • امکان معین نمودن سرفصل‌های حسابداری و صدور سند حسابداری برای معاهده و نیز صورت حساب.
  • به نمایش درآوردن اطلاعات سند توسط نرم افزار پیمانکاری سپیدار و یا بازگشت سند حسابداری.
  • تهیه نمودن گزارش از ریز اطلاعات معاهدات کارفرمایی و پیمانکاری همراه با گزارشات چاپی.
  • امکان تهیه نمودن گزارش از ریز اطلاعات صورت حساب‌های ثبت گردیده در معاهده به گونه‌ی تفکیکی و تجمیعی همراه با گزارشات چاپی.
  • معرفی نمودن سرفصل‌های حسابداری در قبال تمامی قراردادهای پیمانکاری.
  • قابلیت جست‌وجو در تمامی فیلدهای اطلاعاتی در فهرست قراردادها و نیز صورت حساب‌ها.
  • برخورداری از قابلیت به نمایش درآوردن اطلاعات مرتبط با مبلغ معاهده، مجموع صورت وضعیت‌ها، مجموع علی الحساب‌ها و نیز پیش پرداخت‌های تأدیه شده و تسویه گردیده، جمع کسور پرداخت شده و جمع مبلغ بیمه حسن انجام کار و ارزش افزوده آزادسازی گردیده در فهرست صورت حساب‌ها در راستای مدیریت بهتر معاهده.
امکانات و قابلیت‌های نرم افزار پیمانکاری سپیدار!

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم افزار پیمانکاری خوب و مناسب؛

با استناد به دشوار و پرهزینه بودن امور منوط بر معاهدات و نهادها، کمپانی‌های خصوصی و دولتی، در راستای مدیریت و کنترل بهتر معاهدات از نرم افزارهای کنترل امور معاهدات بهره می‌گیرند. ولی نکته‌ای که در این میانه‌ها وجود دارد این می‌باشد که تهیه یک نرم افزار حسابداری مناسب پیمانکاری سپیدار که منجر به کاهش هزینه‌ها و بهینه نمودن فعالیت‌ها گردد خود موضوعی می‌باشد که نیاز به وارسی دارد. از این رو نیاز خواهد بود در راستای تهیه یک نرم افزار مناسب و مطلوب در راستای مدیریت بهتر معاهدات مواردی را در نظر بی‌انگارید‌.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم افزار پیمانکاری خوب و مناسب؛
  • برخورداری از امکان آرشیو الکترونیکی معاهدات!

از جمله موارد بسیار مهم و حیاتی در نرم افزار کنترل معاهدات آرشیو الکترونیکی معاهدات است. یک آرشیو الکترونیکی به همراه جستجوگری مناسب به اشخاص بنابر تاریخ، گونه معاهده، پیمانکار و… امکان دستیابی سریع به معاهدات را داده است و به کمک آرشیو مناسب می‌توان به تمامی صورت وضعیت‌ها، الحاقیه‌ها و متمم‌های یک معاهده دست پیدا کرد.

  • ماژول پیمانکاران در این قبیل از نرم افزارها!

با در اختیار داشتن یک زیر سیستم مطلوب اطلاعات پیمانکاران می‌توان به آسانی به تمامی اطلاعات پیمانکاران چون امضاء مجاز و قانونی، نشانی و تلفن، اطلاعات ثبتی به همراه روزنامه‌های ثبت و تغییر و… دستیابی داشت. لازم است شما این نکته را در نظر بی‌انگارید‌ که سیستم مورد انتخابی شما باید توانایی حفظ گزارشات لازم چون! لیست معاهدات بسته شده با هریک از پیمانکاران و قسم‌بندی پیمانکاران نیز باشد.

  • چند کاربری بودن یک نرم افزار پیمانکاری یعنی چه!

نرم افزار پیمانکاری سپیدار باید این امکان را داشته باشد تا به افراد گوناگونی که درگیر امور معاهدات می‌باشند چون مسئولان کمیسیون، مناقصات، معاهدات، مدیریت امور معاهدات و… اجازه ورود به سیستم را دهد تا خود این افراد بتواند اطلاعات مربوطه را در سیستم درج بنماید.

  • اخطار به همراه کنترل‌ها!

یک نرم افزار خوب در ارتباط با امور معاهدات باید در ارتباط با تمامی مدّت قرارداد، کنترل مبلغ آن و کامل نبودن اسناد و مدارک معاهده و پیمانکار و…از پیام‌ها و اخطارهای موردنظر برخوردار باشد.

  • تحت وب بودن یک نرم افزار پیمانکاری سپیدار؛

طراحی نرم افزار پیمانکاری سپیدار به گونه‌ای بوده است که در هر زمان و مکانی می‌توانیم بدان دسترسی داشته باشیم. به عبارتی در راستای دستیابی به این اصل بسیار مهم این قبیل از نرم افزارها دارای قابلیت پیاده سازی در بطن اینترنت داخلی سازمان‌ها و شبکه جهانی می‌باشد.

  • جست‌وجو و نمودارها و گزارشات؛

سیستم اتخاذی شما باید توانایی فراهم نمودن گزارشات گوناگون چون موارد ذیل را داشته باشد؛

  • لیست پیمانکاران با قابلیت جست‌وجو بنابر نوع فعالیت و مکان و.‌.. .
  • گزارش‌گیری بنابر وضعیت و شرایط معاهدات.
  • تهیه گزارشات آماری از معاهدات درآمدی و هزینه‌ای بنابر تاریخ.
  • لیست قراردادهای هزینه‌ای و درآمدی.
  • بهره‌مندی از رابط کاربری آسان و سریع.

این موضوع را در نظر داشته باشید که تمامی پرسنل مایل هستند با نرم افزار پیمانکاری کار خود را انجام بدهند که از رابط کاربری ساده برخوردار باشد، به همین دلیل در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید.

امیدواریم که شما با نرم افزار پیمانکاری سپیدار به خوبی آشنا شده باشید. حال بهتر است خاطر نشان کرد که شما عزیزان می‌‌توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ما سعی می‌کنیم بهترین پاسخ‌گو به تمامی پرسش‌های شما در این حیطه باشیم.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *