نرم افزار مالی و حسابداری

نرم افزار مالی و حسابداری

نرم افزار مالی و حسابداری چیست؟ به منظور پاسخ به سوالات شما در این زمینه، بهتر می‌باشد برخی از جوانب را وارسی بنماییم. بهتر است بدانید که چندی پیش، حسابداری و امور مالی روندی مبتنی بر کاغذ بوده است و غالباً حسابداران از برگه‌هایی بلندبالا بهره می‌گرفتند تا بتوانند اطلاعات مالی ضروری کسب‌وکار را ثبت نموده و آن‌ها را نگه دارند. حال در عصر کنونی که با اسم عصر دیجیتال از آن نام برده می‌شود، حتی کسب‌وکارهای کوچک هم می‌توانند از نرم افزار مالی و حسابداری بهره گیرند! گروه نرم افزار سپیدار در کنار شما است تا به تمامی پرسش‌های شما در این حیطه پاسخ دهد.

نرم افزار مالی و حسابداری به چه معناست!

چنانچه که ما بخواهیم به سؤال شما که نرم افزار مالی و حسابداری چیست پاسخ شفافی دهیم. باید چنین بیان داریم که؛ نرم افزار حسابداری راه‌کاری است که به واسطه‌ی حسابداران، متخصصان و کارشناسان حسابداری و صاحبان کسب‌وکار به منظور پردازش معاملات حسابداری و مدیریت حساب‌ها مورد بهره‌برداری واقع می‌شود. این قبیل از نرم افزارها در واقع ابزارهایی می‌باشند که به شما کمک خواهند کرد، فرآیندهای مالی و حسابداری شرکت خود را به ثبت رسانده و شرایط صندوق شرکت را بررسی بنمایید. نیز با بهره‌گیری از آن‌ها شما می‌توانید معاملات خود با کمپانی‌های دیگر را بررسی نموده و گزارشات خود را عرضه نمایید. شاید بتوان چنین بیان داشت که حائز اهمیت‌ترین دستاورد شما از این نرم افزار می‌تواند این باشد که به ساماندهی و نظم بخشی سوابق شما کمک شایانی خواهد کرد. این فرآیند، امور مالی شرکت شما را در سیستمی واقع خواهد کرد که می‌تواند نتایج مالی را گزارش نموده و ساختار و عملکرد مالیاتی شرکت را به سمت و سوی رشد هدایت نماید. ما در این نوشتار از خود می‌خواهیم به بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایا و مواردی که باید در ارتباط با نرم افزار مالی و حسابداری بدان توجه کنید، بپردازیم. لطفاً با ما همراه باشید‌!

نرم افزار مالی و حسابداری به چه معناست!

به چه دلیل استفاده از نرم افزار مالی و حسابداری در هر کسب‌وکاری ضروری خواهد بود!

حسابداری کسب‌وکار شما می‌تواند طیف وسیعی از فعالیت‌ها در راستای ثبت کل موضوعات مالی‌تان باشد. حال اگر بنابر این باشد که امور حسابداری به حالت دستی و بدون بهره‌گیری از نرم‌افزار مربوطه صورت پذیرد، تا به چه مقدار می‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد! البته که نرم افزار حسابداری به شما کمک خواهد کرد و به صاحبان مشاغل فرصت زمانی بیشتری می‌دهد تا بر مدیریت و اجرای استراتژی‌های خود متمرکز گردند.

کاربرد نرم افزار مالی و حسابداری!

حال که تا به اینجای مطلب متوجه شده‌اید نرم افزار حسابداری چیست و به چه مقدار نقش و نگار تعیین کننده‌ای برای هر کسب‌وکار ایفاء می‌نماید. نرم افزار خوب در واقع یک ابزاری کاربردی در کسب‌وکارها بوده که با بهره‌گیری از آن به آسانی می‌توان برای مشتریان خود صورت حساب تدارک دید. اغلب نصب و بهره‌گیری از این نرم افزار ساده و روان است و با استناد به نیاز هریک از کسب‌وکارها، قابلیت تنظیم نیز ارتقاء دارد.

بله، این گونه خواهد بود که شما می‌توانید از نرم‌ افزار حسابداری در کسب‌وکارهای گوناگون بهره گیرید و به عبارتی تنظیمات موردنیاز به منظور افزایش بهره‌وری از آن صورت می‌پذیرد. علاوه بر تمامی این‌ها بهره‌گیری از نرم افزار می‌تواند در زمان و هزینه به مقدار قابل توجهی صرفه جویی به عمل آورد. حال به کسب‌وکار ما رونق دهد.

بر شاخصه‌های یک نرم افزار مالی و حسابداری خوب توجه داشته باشید؛

نرم افزار مالی و حسابداری خوب حاوی جمعی از قابلیت‌های فنی به منظور تسهیل مدیریت مالی خواهد بود و صاحبان مشاغل خواهند توانست به آسانی متناسب با کسب‌وکارهای خود از این نرم افزار بهره گیرند. این نوع از نرم افزارها دارای تنوع بسیاری هستند که انتخاب آن‌ها به قدر و نوع مشاغل شما بستگی خواهد داشت. اگرچه که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، سهل بودن و صرفه جویی در صرف زمان را تحت عنوان دو شاخص حائز اهمیت برای یک نرم افزار خوب حسابداری بیان می‌دارند. ولی می‌باید دید که گونه و اندازه کار مدّنظر چگونه می‌باشد و انتظار شما از یک نرم افزار حسابداری خوب چه چیزهایی است؟

مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از نرم افزار مالی و حسابداری!

اگر که ما بخواهیم در ارتباط با مزایای بهره‌گیری از نرم افزار حسابداری با شما سخن بگوییم، به گونه‌ای جامع و کلّی باید چنین بیان داریم که؛

مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از نرم افزار مالی و حسابداری!
  • خودکار نمودن وظایف و مسئولیت!

ناگفته مشخص می‌باشد که ورود دستی اطلاعات خسته کننده بوده و مستعد خطا خواهد بود. با اتوماسیون، نرم افزار مالی و حسابداری ورود دستی اطلاعات را به لااقل خواهد رساند و کارایی را افزایش می‌دهد. یک سامانه حسابداری خوب شما را ملزم خواهد کرد اطلاعات را تنها یک مرتبه درج کنید و به هنگام نیاز به ایجاد یک معامله، داده‌های شما به گونه‌ای خودکار استخراج خواهد شد.

  • موضوع ساده‌سازی مالیات‌ها را فراموش نکنید!

هنگامی که قرار می‌باشد به امور مالیاتی و محاسبات مالیات پرداخت گردد جزئی از مواقعی خواهد بود که برای کسب‌وکار طاقت فرسا و سخت است. چنین تصور کنید که پیگیری دستی تمامی معامله‌ها، محاسبه سود و زیان، مقدار بدهی به بانک‌ها، و… چقدر می‌تواند روند سخت و پیچیده‌ای باشد. نرم افزار مالی و حسابداری با نگه داشتن هرگونه اطلاعاتی که در این مواقع بدان نیاز دارید، این فرآیند را برای شما بسیار و بسیار آسان خواهد ساخت. محاسبات و گزارشات مالیاتی شما به حالت اتوماتیک صورت گرفته و پس از آن ثبت شده و بایگانی می‌شود.

  • داده‌های اطلاعات همیشه و در همه حال در اختیار شما خواهند بود؛

دسترسی به داده‌های مالی شما با بهره‌گیری از نرم‌افزار مالی و حسابداری بسیار سهل است. سیستم حسابداری ابری به شما این امکان را خواهد داد تا هرهنگام که اراده نمایید، دسترسی به داده‌های شما بدون هیچ‌گونه مشکلاتی وجود داشته باشد. تمامی تجهیزات که شما برای دسترسی به اطلاعات خود نیازمند هستید، عبارت خواهد بود از؛ یک دستگاه رایانه، تبلت و یا هرگونه وسیله‌ی دیگری که دارای اینترنت و مرورگر می‌باشد، همین و بس.

  • کاهش امکان از دست دادن داده‌ها؛

تهیه نسخه پشتیبانی از اسناد و مدارک شما کار دشواری خواهد بود. و بیشتر اشخاص حاضر نمی‌باشند که از حساب و کتاب‌های خود به حالت دستی و قدیمی نسخه برداری نمایند. البته که لازم است شما این مورد را مدّنظر قرار بدهید که چنانچه از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه ننمایید، امکان دارد به آسانی اسناد مهم خود را گم نموده و از دست بدهید. نرم افزار مالی و حسابداری داده‌ها را به شیوه‌ای طراحی نموده است که به هنگام نیاز سوابق شما را بسیار آسان‌تر بازیابی خواهد کرد.

امکانات یک نرم افزار مالی و حسابداری از قرار ذیل است؛

بله، نرم افزار مالی و حسابداری ویژگی‌های بسیاری را ارائه می‌دارد که به ساده‌سازی کارهای حسابداری کمک خواهد کرد. خصوصیات نرم افزار حسابداری بنابر فروشندگان متفاوت خواهد بود. از مقدار ورود و خروج نقدینگی به کسب‌وکارهای شما گرفته است تا به دیگر ویژگی‌های پیشرفته‌ای که کنترل بیشتری به شما ارائه می‌دارد در نرم افزار پیش‌بینی گردیده است.

ما در این قسمت از مطلب خود به بیان برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار مالی و حسابداری خواهیم پرداخت!

  • پردازش فاکتورها!

می‌توانیم بگوییم که فاکتور از جمله نیازهای اساسی هر کسب‌وکاری است. نرم افزار باید به شما این امکان را دهد که بدانید چه کسی به شما بدهکار می‌باشد، چه مقدار بدهکار است؟ چه زمانی قرار است که بدهی خود را به شما بپردازد؟ لازم است علاوه بر قابلیت‌های نام برده شده، خصوصیات اضافی چون: صورتحساب خودکار، یادآوری پرداخت‌ها، تبدیل خودکار تخمین‌ها به فاکتورها نیز در این برنامه وجود داشته باشد.

  • پرداخت هزینه‌ها به صورت آنلاین!

گردآوری پرداخت‌ها یک بخش اصلی و پایه در هر کسب‌وکاری می‌باشد. از این جهت نرم افزار مالی و حسابداری که شما قرار می‌باشد از آن بهره گیرید باید این امر را برای شما آسان کند. یک نرم افزار حسابداری خوب از ترکیب و یک پارچه سازی درگاه پرداخت حمایت نموده و به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت پرداخت آنلاین که هم برای شما و هم طرف مقابل شما راحت‌تر می‌باشد بهره گیرید.

  • موضوع بانکداری را فراموش نکنید؛

هریک از نرم‌افزار مالی و حسابداری می‌باید پیوندی به بانک مدّنظر شما داشته باشد. با وجود این نوع از قابلیت، موضوعات مربوط به پرداخت‌ها و اظهارات بانکی شما به آسانی به سیستم حسابداری شما وارد می‌گردد. جالب است خاطر نشان شویم که بعضی از نرم‌افزار مالی و حسابداری امکانات بیشتر از این را هم به مشتریان خود عرضه می‌نمایند. امکاناتی چون تطبیق معاملات بانکی و… .

  • یک فهرست از موجودی شما؛

ردیابی موجودی کالا برای بیشتر مشاغلی که با اقسام کالاها ارتباط دارند، الزامی خواهد بود. نرم‌افزار مالی و حسابداری با ردیابی موجودی می‌تواند به ساده‌سازی عملیات تجاری شما در کسب‌وکارهای شما کمک شایانی نماید. بعضی از خدماتی که این نوع از نرم افزار مالی و حسابداری در اختیار شما واقع می‌نماید، عبارت می‌باشد از؛ ردیابی موجودی کالا و… .

  • پیگیری زمان؛

برای کسب‌وکاری که بنابر زمان صرف گردیده برای مشتریان از آن‌ها هزینه بابت خدمات‌شان اخذ می‌نمایند، خصوصیات ردیابی زمان الزامی خواهد بود. در شرایط ایده آل یک نرم افزار مالی و حسابداری باید به این نوع از کسب‌وکارها اجازه بدهد تا پروژه‌ها و ساعت خود را به خوبی ردیابی بنمایند. تایمرها کاری را در برنامه در پیش گیرند و ساعت‌ها را به صورت مستقیم به فاکتور مبدل سازند.

این نیز تنها برخی از امکانات یک نرم افزار مالی و حسابداری است. قطعاً که شما می‌توانید با تهیه این نرم افزار به امکاناتی غیرقابل باور دست یابید.

مطالب این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *